Augustus klassieke literatuur maand

Bookblogger Sandra wil in augustus de klassiekers in het zonnetje zetten. Daarom heeft ze op haar blog (boeken)bloggers en bezoekers gevraagd of ze mee willen doen aan "Augustus klassieke literatuur maand".
Om mee te doen hoef je alleen maar één mooie klassieker te lezen en achteraf te laten weten welk boek je gelezen hebt.
Al 34 bloggers doen mee, inclusief mijzelf.

In 1990 kreeg ik van Jeroen de boeken van "In de ban van de ring" kado. Een serie die ik erg bewonderde maar nog niet in mijn boekenkast had staan. Sindsdien heb ik de boeken al vaker gelezen hoewel de laatste keer al weer een aantal keren terug is.
Het eerste deel ga ik in augustus lezen voor de maand van literatuur. Nu ga ik het lezen nadat ik ook de films heb gezien. Als ik over personages ga lezen zie ik nu de gezichten uit de films voor me.
In de film is de verhaallijn aangepast en veranderd en ik ben heel benieuwd hoe dat nu leest en of het boek me nog steeds weet te betoveren.

Ik laat het weten...




Labels: