Graeme Simsion verovert Nederland

Vrijdagavond 29 augustus werd de Australische auteur Graeme Simsion in het Comedy Theater geïnterviewd door Marion Pauw. Graeme Simsion is de auteur van het wereldwijd succesvolle boek "Het Rosie Project".

Ik was dan ook erg blij dat ik bij uitgeverij Luitingh-Sijthoff twee kaarten gewonnen had voor deze avond.
Samen met collega blogger Shyama en onze mannen ging ik vrijdag op pad naar Amsterdam.
In het Comedy Theater stond op het podium de fiets die zo bij Don, de hoofdpersoon, hoort en een grote poster van het vervolg Het Rosie Effect dat op 24 oktober verschijnt. Op de achtergrond was leuke muziek te horen en de geluiden van vele bekenden die elkaar ontmoetten. De sfeer zat er al in voordat de avond begon.
Er werd ook gefilmd voor de promotie van Het Rosie Effect, waarbij ook vragen werden gesteld aan de aanwezige gasten. Ook Shyama en ik hebben een vraag voor de camera beantwoord.

Graeme Simsion kreeg een enthousiast applaus toen hij op het podium verscheen. Niet heel verwonderlijk toen bij navraag bleek dat bijna iedereen in de zaal zijn boek gelezen had.

Marion Pauw, de auteur van onder andere Daglicht en Hemelen, interviewde met flair de populaire auteur.

Over dit interview schrijf ik nog een apart blog.

Als afsluiting las Graeme Simsion een gedeelte voor uit het Rosie Effect. Dit was in één woord geweldig! Don kwam tijdens het lezen voor mijn ogen tot leven en ik kon niet anders dan glimlachen. Zelf ben ik geen fan van luisterboeken maar als deze auteur zijn boeken gaat inspreken koop ik de luisterboeken...

Als afsluiting konden mensen uit het publiek vragen stellen en hun boek laten signeren.

Dit was een avond om te onthouden.

Labels: ,