Recensie: Verslingerd

Humoristische roman over een beautyblogger, een huis vol nerds en echte liefde
Verslingerd is het vervolg op Verkikkerd waarin de knappe en vlotte Lucy zich verheugt op het studentenleven. Tot haar afschuw moet ze echter op de Campus gaan wonen in een huis vol nerds met rare bijnamen. Ze is echt niet van plan om ook maar iets met haar huisgenoten te maken te krijgen. Na een boek vol humor is ze uiteindelijk overstag gegaan en zijn deze nerd haar vrienden geworden en heeft ze zelfs een relatie met de leuke blonde jongen die twee kamers verderop woont.

In Verslingerd dreigt het Lucy allemaal te veel te worden. Haar relatie met Kikker staat onder druk omdat hij een duet gaat opnemen met de knappe en populaire zangeres Laura. Ze lijkt heel aardig maar heeft Laura nu wel of niet een oogje op Kikker? Daarnaast heeft ze haar studie en in het weekend doet ze een visagie opleiding. Ondertussen kampt Lucy ook nog met een lichte social media verslaving en eist haar beautyblog steeds meer tijd en verantwoordelijkheid op.
Om de chaos compleet te maken wordt er van alle kanten aan haar getrokken door vrienden en familie met problemen. Het is hoog tijd voor Lucy om te beslissen wat ze echt belangrijk vindt in het leven.

Duo recensie
Deze recensie is een duo-recensie van mijn dochter Kelly en mij. Nadat ik Verkikkerd met veel plezier gelezen had heeft Kelly het boek gekregen. Ze heeft het achter elkaar uitgelezen en vond het een geweldig boek. Nadat ze ook Glazuur gelezen had was ze fan van de boeken van Lisette Jonkman. Het was dan ook een leuke verrassing voor haar dat Ik Lisette Jonkman samen met haar mocht gaan interviewen (Dit komt eerdaags op mijn blog).
Het leek ons toen ook een leuk idee om naast het interview ook samen een recensie te schrijven over Verslingerd.

De tekst op de cover geeft precies weer wat het boek te bieden heeft "Humoristische roman over een beautyblogger, een huis vol nerds en echte liefde"
Het belooft niets te veel en is wederom een aanrader.
Alle vertrouwde personages uit Verkikkerd zijn er weer, maar ook een aantal zeer opmerkelijke en leuke nieuwe personages.
Heel knap hoe Lisette Jonkman je als lezer zowel laat glimlachen en schateren, maar je ook weet te ontroeren en aan het denken te zetten.

Kelly heeft zelfs een traantje gelaten tijdens het lezen en zelf kreeg ik ook een brok in mijn keel tijdens het lezen van een bepaalde gebeurtenis.

Geweldige personages
Beiden hebben we genoten van de leuke personages en de manier waarop ze opmerkingen naar elkaar kaatsen. Het viel op dat Lucy iets volwassener is geworden maar gelukkig nog helemaal de leuke Lucy uit Verkikkerd is. Ze is impulsief, soms kort door de bocht en hartverwarmend. Een fijn hoofdpersoon dus om over te lezen en die het middelpunt is tussen de vele andere personages. Zoals onder andere Ferdi. Kelly was heel duidelijk in haar mening over Ferdi, dat vond ze echt een zak. Over Marloes, het zusje van Lucy, was ze niet echt te spreken. Ze snapt na het vorige boek helemaal niets meer van haar karakter. Persoonlijk vind ik Marloes erg interessant en hoop stiekem over een vervolg met Marloes is de hoofdrol…
Otto en zijn broer vind Kelly kneuzen maar erg schattig. Ze zou ook wel meer willen weten over Hermelien en haar beter willen leren kennen.

Een vraag die we ook in het interview met Lisette hebben gesteld is wie je graag in het echt zou willen ontmoeten. Voor Kelly zou dat Kikker zijn, omdat ze wel wil zien hoe hij er uit ziet en het ook een echt leuke persoon is.

Ook Kelly hoopt op een vervolg maar haar maakt het niet uit wat voor vervolg. Het belangrijkste voor haar is dat ze vooral hoopt dat dit niet het laatste is wat ze over deze karakters gelezen heeft!

4,5 sterren voor Verslingerd
Verslingerd haalt net niet de 5 sterren maar zit er dicht tegen aan. Het heeft niet alleen humor en geweldige personages maar ook een verhaal dat goed in elkaar zit. Er is plaats voor lol en ongein maar ook voor problemen en verdriet. Er gebeurt genoeg om je aandacht vast te houden en tijdens het lezen raak je helemaal in de ban van het verhaal en de personages. Als je eenmaal aan het lezen bent is het moeilijk om het boek neer te leggen.
Een pluspunt vond Kelly het ook dat er veel herkenbaar is in het boek voor jonge mensen uit het echte leven. Zowel het studentenleven, maar ook spellen als WoW (World of Warcraft), Harry Potter boeken en de moderne computertechnieken .

Nu maar hopen dat er een vervolg komt.

Titel:Verslingerd
Auteur:Lisette Jonkman