Boekpresentatie Drägan Duma: Bondgenoten & Verraders

Vorig jaar las ik het eerste deel van de trilogie Drägan Duma Zij die hoort van Patty van Delft. Ik heb dit boek met veel plezier gelezen, het is onweerstaanbaar voor een drakenfan.
Ik zag dan ook uit naar het volgende deel, zeker ook omdat ik Patty mocht interviewen en zo nog meer geïnteresseerd raakte in de wereld die zij geschapen heeft.

Vandaag was de boekpresentatie van het tweede deel Drägan Duma Bondgenoten & Verraders. Het was nog even de vraag of ik hier wel naar toe kon omdat ik ( net als de rest van Nederland ) de afgelopen week ziek was. Maar gelukkig was ik een heel eind opgeknapt en met de hulp van paracetamol ging ik samen met Jeroen op pad.

Bij aankomst was meteen duidelijk waar we moesten zijn want het zag er feestelijk uit en er was versiering in de sfeer van Drägan Duma. We werden gezellig ontvangen met taart en koffie.

Patty zag er weer schitterend uit in een nieuwe jurk die ze samen met haar vader speciaal voor deze presentatie gemaakt had. Ze was in de kleuren van de nieuwe cover, blauwe jurk en rode haren. Patty vertelde dar ze het best wel spannend vind hoe haar tweede deel ontvangen zal worden. Bovendien hebben enthousiaste lezers van deel één al laten merken dat niet iedereen hetzelfde wil voor het vervolg. Patty heeft al volop vragen gehad (en niet beantwoord :) ) als: "Je doet toch wel...", "Laat je ... gebeuren, nee toch?".

Na de koffie was het tijd voor de presentatie van haar boek. Na een kort woord van een duidelijk trotse uitgever nam Patty het woord.
Ze las een klein stukje voor uit Bondgenoten & Verraders dat enthousiast werd ontvangen. Patty wist mij zo nog nieuwsgieriger te maken naar het boek.

Daarna was er de mogelijkheid om het boek te kopen en te laten signeren. Er waren veel liefhebbers dus ik sloot netjes aan in de lange rij. Ik had de cover van het boek al op Facebook voorbij zien komen maar in het echt is die nog mooier. Ik kan daar echt van genieten als een boek een prachtige cover heeft. Patty heeft het boek voor me gesigneerd en poseerde voor een foto voor op mijn blog. Ze wilde ook een foto van ons samen wat ik normaal gesproken erg leuk vind. maar gezien mijn verkouden rode neus en waterige oogjes zag ik dat deze keer niet zo zitten.

Bij het boek zit een een leuke boekenlegger en een prachtige deurhanger. Met aan één kant de cover van deel één en de tekst NIET STOREN! IK VERZORG MIJN DRAAK! En aan de andere kant de cover van deel twee en de tekst NIET STOREN, MAGIE TRAINING!

Ik ben heel benieuwd naar het boek. Zodra ik het gelezen heb laat ik weten wat ik er van vind.

Labels: ,