Verslag Elfia 2015

Zaterdag 25 april waren Jeroen en ik op de Elfia. Ondanks de slechte weersvoorspellingen was het ongelofelijk druk. Net als vorig jaar vond ik het weer geweldig om te zien hoe mooi en gevarieerd de kostuums waren. Een goed voorbeeld hiervan is collega blogger Emmy (Zon en Maan) die we tegenkwamen. Net als een aantal andere bekende die we tegen het lijf liepen. Gezellig.

Mensen van alle leeftijden waren vandaag op het landgoed van kasteel de Haar te vinden. Hoe vaak ik dit kasteel ook zie, ik blijf het prachtig vinden. Dat er veel geposeerd en gefotografeerd wordt met het kasteel op de achtergrond verbaast me dan ook niet. Jeroen heeft hier ook flink wat mooie foto's gemaakt.

Het thema van dit jaar is "Game of Thrones". Het was mogelijk om je te laten fotograferen op "The Iron Throne". Aangezien de wachtrij erg lang was hebben dit maar aan ons voorbij laten gaan.
Auteur Josef Allin (Pypar) gaf lezingen en signeersessies. Nu ben ik waarschijnlijk te nuchter en kijk ik de serie niet (wel jaren terug de boeken gelezen), maar ik vind 10 euro voor een handtekening belachelijk.

Verder was er niet veel van dit thema te merken. Het was een groots evenement met een geheel eigen sfeer. Muziek, boeken, zwaardgevechten, kleding, sieraden, eten en drinken. En dan heb ik nog niet eens alles genoemd. Het geheel is een overweldigende ervaring van enthousiaste mensen die voor twee dagen een compleet nieuwe wereld neerzetten. Zelfs een flinke regenbui kon de goede stemming niet drukken.

Als fanatieke boekenwurm kon ik natuurlijk niet bij de diverse boekenstands wegblijven. Wat was het leuk om bekende auteurs weer te spreken maar ook om kennis te maken met tot nu toe onbekende auteurs. Ik heb echt genoten van de gezellige gesprekken en weer veel mooie boeken zien liggen.

Bij Books of Fantasy werd het vijfde boek van Atalanta Nèhmoura gepresenteerd. Ik mocht het boek al voor Fantasywereld lezen, vandaag is mijn recensie geplaatst.
Nu kon ik het echte boek mee naar huis nemen en in de boekenkast bij de andere delen zetten.

Met respect zag ik dat ook auteurs van Zilverspoor en Zilverbron er waren om hun boeken te verkopen en te signeren. Terwijl ze zo kort geleden hun uitgever en vriend Jos Weijmer verloren hebben. Ze waren er om Jos en zijn werk te eren, een mooi maar moeilijk besluit waar ik echt van onder de indruk ben.

Voor de mensen die morgen nog gaan hoop ik dat het weer mee zit en ze er net zo van genieten als ik gedaan heb.

Meer foto's zijn te vinden op deze blog.

Labels: