Op bezoek bij auteur Pepper Kay

Pepper Kay is de schrijversnaam van Liesbeth Korsman. Ondanks het feit dat zij als vertaler van technische documentatie vrijwel haar gehele werkzame leven al bezig is met taal, was het pas in 2010 dat zij een onvermoede liefde voor het schrijven van verhalen ontdekte. Inmiddels heeft Pepper vijf boeken op haar naam staan. Vier daarvan maken deel uit van de SF-serie over interstellair privédetective Kit Guardner: ID-crisis, Slangenkuil, Vuurstorm en Doodvonnis. Daarnaast laat zij met dit boek Drakenbloed zien dat zij ook een wereld mét magie weet te creëren.



Nieuwe cover Drakenbloed met afbeelding van Jeroen
Drakenbloed is in de tweede druk verschenen bij de nieuwe uitgever van Pepper Kay, Futuro. Hier worden inmiddels ook haar andere boeken uitgegeven.
Dat het boek in herdruk ging is natuurlijk leuk voor de auteur maar dat is niet de reden dat ik er vandaag over schrijf op mijn blog.
Drakenbloed heeft namelijk ook een nieuwe cover en Jeroen heeft de afbeelding gemaakt die gebruikt is voor de cover. En daar ben ik heel trots op, het is ook echt leuk omdat het model op de afbeelding een goede vriendin van ons is.

Jeroen en ik raakten in 2013 op een Fantasybeurs in gesprek met Pepper Kay. Hoewel ze enthousiast vertelde over haar boeken twijfelden we nog even om ons aan een nieuwe science fiction serie te wagen. Maar op aanraden van iemand die het boek gelezen had kochten we toch ID-crisis. Een prima beslissing want zowel Jeroen als ik vonden het een heel goed boek. Ondertussen staan alle boeken bij ons in de boekenkast, Jeroen heeft ze allemaal al gelezen. Ik alleen Doodvonnis nog niet.
Op andere beurzen kwamen we Peper Kay weer tegen en kwam het gesprek op de fotografie opleiding van Jeroen. En om een lang verhaal kort te maken zo kwam deze foto onder de aandacht van de auteur en later op het boek.

Model en auteur ontmoeten elkaar 
Vandaag hadden Jeroen, Annie (het model op de cover) en ik een ontmoeting met Pepper Kay.
Zo konden het model op de cover en de auteur elkaar ontmoeten. En kregen Annie en Jeroen uit handen van Pepper Kay een exemplaar van Drakenbloed. Dit was erg leuk om mee te maken en betrokken bij te zijn geweest. Ik kreeg ook een exemplaar om te verloten op mijn blog, dus deze winactie komt er binnenkort nog aan.

We werden erg hartelijk ontvangen met koffie en vlaai door Pepper Kay en Daniël Meyer (auteur van De man van Venus) en al snel waren we volop in gesprek over van alles en nog wat en natuurlijk over Drakenbloed en de nieuwe cover. Een cover die ik prachtig vind (al ben ik misschien een klein beetje bevooroordeeld omdat Jeroen deze gemaakt heeft). Na het lezen van het boek vind ik het zeker een goede weergave van hoofdpersoon Tessa.

Met het kletsen over boeken, schrijven, bloggen, fotograferen en nog veel meer vloog de tijd om. Voordat we weer richting huis gingen wilden we nog wat foto's nemen van deze ontmoeting. Met natuurlijk ook de boeken van Drakenbloed er op die overhandigd waren.

Het was een speciale ontmoeting waar ik met plezier op terug kijk.

Labels: