Laatste boekenlijstje

Alweer het laatste boekenlijstje van 2015. De lijst met boeken die ik gelezen/ gerecenseerd heb in 2015 is weer bijgewerkt. Het was duidelijk een tijd geleden dat dit gedaan was want er zijn meer als vijftig boeken bijgezet.
Ik vind het leuk om allerlei genres en in verschillende leeftijdsgroepen te lezen en dat is in mijn lijst goed terug te zien. De lijst kun je hier vinden...

Zo las ik onder andere:
Zweedse laarzen - Henning Mankell
Joy - Marjan van den Berg
Liefde op de Javazee - Anita Verkerk
Dichtgedachten - Martin Gijzemijter
Meisje vermist - Tess Gerritsen
Erfgenaam (Deel 3 van de kinderen van Atlantis) - Anton Wolvekamp
9789044535716 9789045211336 9789462041271 9789082390308 9789044346299 9789490767952

Ik heb nog drie boeken gelezen waarvan ik nog recensies ga schrijven. Het is mijn bedoeling om het dit jaar te gaan doen maar of me dat gaat lukken weet ik niet.

De man van Venus - Daniƫl Meyer
De erfenis van het steen - Silvia Rietdijk
Doodvonnis - Pepper Kay
9789492221186

Op het moment lees ik in Geknipt voor haar van Yara March
En ik lees regelmatig in de Deverry serie van Katharine Kerr. Ik ga nu beginnen in deel 9 (van de 15) Drakengloed.

Er liggen voor de komende tijd, en voor 2016, alweer een aantal boeken te wachten om gelezen en gerecenseerd te worden.

Voor Fantasywereld:
De moordopdracht (De Labyrintrenner - 1e prequel) - James Dashner
De Bieb Bende, Schim van het Kwaad - Michael Reefs
Het zwaard van het noorden - Luke Scul


Andere recensieboeken zijn:
Gerechtigheid - Mark van Dijk
Over Elfjes en kogelgaten - Anneke de Bundel en Nicole Franken
Om gestoord van te worden - Barbara Aalpol
Op straffe des doods - Mats Olsson


Ook zijn er boeken die ik gekocht heb of gekregen gewonnen heb. Die in mijn boekenkast staan maar die ik nog steeds nog wil lezen zoals o.a. Die ga ik nog lezen maar of ik er toe kom om die te bespreken op mijn blog weet ik niet. Lezen gaat me sneller af dan recensies schrijven.
Baron 1898 - Jacques Vriens
De vertrouweling - Kate Morton
Sluimergeest - Cocky van Dijk
Koekoeksjong - Robert Galbraith


en dit is nog maar het topje van de ijsberg van van boeken die hier staan en ik nog wil lezen want mijn dochter en zoons hebben ook nog boeken staan die me leuk lijken.

Er zijn ook boeken die me opgestuurd zijn door uitgevers en schrijvers, zomaar zonder dat ik ze aangevraagd heb. Die ga ik zeker nog lezen en dan bespreken in mij rubriek Gelezen, hierin bespreek ik de boeken iets minder uitgebreid dan in een recensie en ik maak zelf geen samenvatting maar neem de tekst op de achterflap over. En ik geef hierbij geen sterren.
Zo kan ik een aantal boeken toch bespreken en er wat over vertellen maar is het wat minder werk en kost het me minder tijd. Want het lukt gewoon niet om alle boeken uitgebreid te recenseren terwijl ik er toch wel wat over wil vertellen.

Een aantal boeken die ergens in 2016 in Gelezen te vinden zijn:
Vriendendienst - Almar Otten
Gibraltar - Renske Jonkman
Kat over de drempel - Rachel Wells
De ultieme belofte - Jodi Picoult
Mijn stad Rotterdam - Ruud spruit
De zomer van toen - Maggie Mitchell


Natuurlijk is er nooit genoeg tijd om alles te lezen wat me mooi, leuk en interessant. Het lijkt iets wat iedere boekliefhebber wel zal herkennen denk ik. Maar dat geeft niet. Het blijft geweldig dat er nog zoveel moois te ontdekken valt.

Dit was het laatste boekenlijstje van 2015 met zoals jullie zien nog genoeg boeken om te gaan lezen in 2016. Ik heb er weer zin in, zowel in het lezen van de boeken die ik al heb staan als in het lezen van boeken die nog uit gaan komen.

Groetjes van Connie

Labels: